Wycieczka do Magurskiego Parku Narodowego

1 czerwca 2022 r., z okazji Dnia Dziecka, wszystkie klasy z naszej szkoły wybrały się na wycieczkę i ognisko z pieczeniem kiełbasek do Magurskiego Parku Narodowego w Foluszu. Wyjazd w całości był sponsorowany przez Radę Rodziców.

W Foluszu pieszą wyprawę rozpoczęliśmy od wkroczenia na leśny szlak turystyczny, pnący się w górę specjalną, malowniczą aleją, zbudowaną z drewnianych poręczy, kierunkującą i zarazem ograniczającą rozdeptywanie trasy. Po około 40 – minutowym marszu dotarliśmy do owianego legendą Rezerwatu Diabli Kamień (grupy skał stanowiących pomnik przyrody), przy którym zatrzymaliśmy się na chwilę odpoczynku. Następnie dalej wędrowaliśmy wygodną ścieżką raz w górę, raz w dół (jej różnica wysokości wynosi ok. 170 m) i podziwialiśmy malowniczy krajobraz górski, który swymi barwami urzeka zapewne każdego turystę. Po 30 minutach drogi doszliśmy do Magurskiego Wodospadu. Niestety, trafiliśmy na bardzo suchy dzień i nie spływała z niego woda. Podobno lepiej przyjść tu po ulewnych deszczach. Mimo tego piękny widok naprawdę robił wrażenie, a droga, choć długa i trochę stroma do przejścia, sprawiła nam wiele radości. Z pewnością jeszcze nieraz tutaj wrócimy. Urokliwa wycieczka zakończyła się zabawami na „zielonym” placu zabaw i przy ognisku.

Opiekę nad uczniami sprawowali nauczyciele: Beata Dębiec, o. Tadeusz Głusiec, Celina Gorczyca, Tomasz Gorczyca, Dorota Hejnar, Renata Kubit, Bożena Lenik, Barbara Pojnar, Tomasz Pojnar, Radosław Sidor, Iwona Topolska, Agnieszka Turek, Małgorzata Walczyk, Marzena Zajdel, a także mamy: Małgorzata Dzerowicz, Agnieszka Nowak, Anna Robótka, Agnieszka Surmacz, Katarzyna Szybiak, Monika Turek.

Radzie Rodziców serdecznie dziękujemy za zorganizowanie i zasponsorowanie wspaniałej wyprawy oraz ogniska z pieczeniem pysznych kiełbasek.